tirsdag 28. oktober 2008

Hva er privat?

Jeg mener at vi egentlig ikke bør legge ut så mye bilder og informasjon som vi gjør, fordi en del av det kan gi konsekvenser i framtiden, og det kan aldri bli helt fjernet. Dette gjelder for eksempel hvis arbeidsgiveren din ser på facebook profilen din der du eller vennene dine har lagt ut bilder som ikke egner seg. Det kan da avgjøre om du får jobben eller om arbeidsgiveren skal fortsette å lete. Det er ikke noe problem hvis bildene er uskyldige, men mange tenker ikke så langt, og legger ut feil type bilder. Hvis jeg lurer på hvem en person er søker jeg noen ganger på personen på facebook, men ikke alltid. Jeg har jo selvfølgelig hørt om mange saker med mobbing på nett, men aldri vært involvert i en. Det er jeg veldig glad for, for sånne ting blir heller aldri helt borte når det først har vært ute.

2 kommentarer:

krisstef sa...

Jeg er ganske enig i det du sier i innlegget ditt;) Det er ikke alltid man tenker så langt fram i fremtiden, noe vi kanskje burde gjøre.

LK sa...

Kloke ord her. Det er lurt å ha i bakhodet at det du legger ut i dag kan ha konsekvenser for deg i morgen...