fredag 10. oktober 2008

Norskfaget og blogging.

Siden vi ikke har hatt så mye norsk enda, har jeg egentlig ikke så mange meninger om undervisningen, men norsk er jo noe alle har og som alle må gjennom. Jeg har ikke noe imot norsk, og er kanskje en av de få som ikke hater nynorsk mer enn alt annet. Noe av det vi gjør i norsken virker jo ganske unødvendig, men det er vel ganske nyttig. I hvertfall bokmål, for man er veldig avhengig av å kunne skrive brev, jobbsøknader og lignende for å komme seg fram i livet.
Dette blogging er nytt og annerledes, og jeg syns det er en bra måte å få alle til å interessere seg for å skrive. Tidligere har jeg ikke hatt så mye med blogging å gjøre, men jeg har alltid trodd at det med blog er litt personlig, som en slags publisert dagbok, og da syns jeg det blir litt feil å gjøre bloggen så viktig for karakteren i norsk. Det føles litt rart at hvem som helst kan komme inn og lese hva jeg har skrevet, men det er kanskje bra for at man ikke skal være redd for å dele meningene sine.

Ingen kommentarer: